بهترین زمان برای خرید crm چه موقع است؟

CRM به زبان ساده چیست؟

نرم افزار crm یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان شما است.  برای اکثر کسب و کارها، ارزشمندترین و مهمترین دارایی آنها مشتریان آنهاست. در بسیاری از شرکت ها، جزئیات مربوط به آن مشتریان – اینکه چه کسی هستند، به چه نحوی با سازمان شما ارتباط برقرار کرده اند -بسیار مهم است. زمانی که یک کسب و کار رشد می کند، نیاز به یک بانک اطلاعات مرکزی که در آن تمام اطلاعات مشتریان ذخیره و نگهداری می شود، کاملا حس می شود.

تیم بازاریابی و فروش شما بدون پاسخ سریع به سوالات مهم سردرگم خواهد شد. مشتریان ما چه کسانی هستند؟ چگونه با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ آنها چگونه با ما ارتباط برقرار می کنند؟

مشتریان شما، زمانی که تیم شما اطلاعاتی از پرورنده آنها ندارند. از دید مشتریان، آنها با یک شرکت ارتباط  دارند، نه مجموعه ای از افراد و ادارات مختلف. هر کس در تیم شما نیاز به زمینه ای در مورد نیازها، خواسته ها و وضعیت فعلی مشتری دارد، تا بتوانند مکالمه را از جایی که لازم است، شروع نماید.

اینها مسائلی ست که نرم افزار CRM برای حل آن طراحی شده است. یک بانک اطلاعاتی برای سازماندهی تمام جزئیات سرنخ، فرصت و مشتریان. با بکارگیری نرم افزار crm این امکان را برای همه افراد تیم تان فراهم می آورید  تا دید خود را نسبت به وضعیت کسب و کار و وضعیت ارتباط با مشتریان آسان کنید.

چه کسانی به نرم افزار CRM نیاز دارند؟

چه کسی از CRM استفاده می کند؟ پاسخ کوتاه این است که هر شرکتی که می خواهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند می تواند از یک سیستم CRM بهره مند شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، دو گروه از شرکت هایی که crm بیشترین مزیت را  برایشان دارد، معرفی می نماییم:

     شرکت های B2B که به طور معمول نیاز به پیگیری مشتریان راغب و مشتریان فعلی در طول دوره های فروش طولانی و از طریق راه  های ارتقاء (به عنوان مثال یک شرکت نرم افزاری، شرکت استخدام)
     شرکت های B2C (به عنوان مثال، جواهرات، خدمات ملک و یا مسکن)

شرکت های زیادی وجود دارند که دو نیازمندی فوق را ندارند، اما ارزش استفاده از یک سیستم CRM را می دانند و نرم افزار CRM را در مجموعه خود بکارگرفته اند. راه دیگری برای بررسی اینکه آیا یک سیستم CRM می تواند به کسب و کار شما کمک کند یا خیر، فکر کردن در مورد چالش هایی است که سیستم های CRM برای حل آن طراحی شده:

     آیا نیاز دارید که یک پایگاه داده از اطلاعات در مورد سرنخ و مشتریان خود داشته باشید؟ آیا این اطلاعات در چندین جای مختلف ذخیره شده است؟
     آیا مشتریان شما به طور مرتب با چند نفر در تیم ارتباط برقرار می کنند؟ چگونه همه می توانند از مکانی که اطلاعات یک مشتری را ذخیره کرده اند، پیگیری کنند؟
     آیا شما نیاز به یک راه بهتر برای درک بهره وری از تیم فروش خود دارید؟ آیا تیم فروش شما فرآیند ساختاری را دنبال می کند؟

اگر شما به یک یا چند سوال فوق پاسخ مثبت دادید، شانس با کسب و کارتان یار است که می توانید از یک سیستم CRM سود ببرید.

زمان مناسب برای خرید یک CRM چیست؟

اگر تصمیم گرفته اید که از نرم افزار CRM در آینده ای نزدیک در شرکت خود استفاده نمایید، سوال بعدی این است که زمان مناسب خرید نرم افزار crm چه زمانی است. بسیاری از شرکتهایی که به CRM روی می آورند، در ابتدای کسب و کار شان، سرنخ های  خود را در ایمیل و لیست مشتریان خود در یک فایل اکسل ذخیره می کنند. این کار برای مدتی خوب است، اما یک زمانی فرا می رسد که دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست.

این که اطلاعات خود را در ساختاری مانند یک فایل اکسل ذخیره نمائید (به عنوان مثال، روابط بین مخاطبین، شرکت ها، فرصت های فروش و غیره) در ابتدای کارتان مفید و نتیجه بخش باشد اما بعد از مدتی و بزرگ تر شدن کسب و کارتان پیچیده و مشکل آفرین خواهد بود.

به طور خلاصه خرید یک سیستم CRM به سرعت و آغاز کار زود هنگام است اغلب بهتر از انتظار تا زمانی که کسب و کار شما رشد کرده است.