ویژگی های بهترین سی آر ام فارسی چیست؟

امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای توسعه کسب وکار خود به دنبال نرم افزارهای مدیریت مشتری (CRM) می باشند.

CRM با هدف تجمیع و یکپارچه سازی اتوماسیون بازاریابی و فروش، مدیریت مرکز تماس و ارتباط موثر در خدمات پس از فروش بکار گرفته می شود.

همانند هر خرید دیگری، انتخاب بهترین crm چالشی برای مدیران است. در صحبت ها و جلساتی که با مدیران سازمان ها داشته ایم، به تجربه دانستیم که در انتخاب یک crm مناسب سازمان شان به چه عواملی بیشتر توجه می کنند. در مقاله پیش رو در مورد ویژگی های کلیدی crm  و خرید بهترین نرم افزار crm گفتگو می کنیم.

با یک سرچ ساده در گوگل در می یابیم که در خارج از ایران، با توجه به اینکه هدف از پیاده سازی و بکارگیری crm در کدام واحد سازمان (بازاریابی، فروش، خدمات) است، جواب ها متفاوت است.

برای مثال AgileCRM و Hobspot برای مدیریت بهینه واحد بازاریابی پیشنهاد می شود، Zoho CRM وsalesforce  و freshsales برای ارتباط موثر بخش فروش با مشتریان، معرفی می شود. pipedrive نیز سیستمی است که در ارایه خدمات بهتر به مشتری کمک می کند.

شرایط در ایران کمی متفاوت است. همگام سازی برنامه های نرم افزاری متناسب با کسب و کارهای ایرانی عاملیست که مدیران را به انتخاب سی آر ام های داخلی راغب می کند. از طرفی دردسرهای فارسی سازی منو، تاریخ شمسی و سفارشی سازی ماژول های برنامه، هزینه هایی که برای نگهداری برنامه در طول پروژه و بعد از خرید متقبل خواهند شد، علت هایی است که با شرکت های ایرانی ارایه کننده crm وارد مذاکره می شوند.

 امکانات اساسی یک crm خوب:

کاربری راحت و آسان

مهمترین ویژگی که هنگام انتخاب نرم افزار CRM باید در نظر داشته باشید سادگی و کاربری آسان آن است. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب سیستم CRM این است که کاربر هنگام استفاده از آن چه احساسی دارد. هیچ چیز بدتر از این نیست که شما پروسه انتخاب و پیاده سازی برنامه را طی کنید اما زمان استفاده که فرا می رسد با بی رغبتی کارکنان خود مواجه شوید.

طبق یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ کاربر سی آر ام ، ۸۶ درصد آن ها، کاربر پسند بودن برنامه را به عنوان مهم ترین عامل انتخاب سیستم CRM ذکر کرده اند. بنابراین ، زمانیکه در حال بررسی دمو crm  هستید، رابط کاربری سیستم و همچنین سهولت استفاده آن را ارزیابی کنید.

تحت وب بودن

تفاوت اصلی بین CRM تحت وب و CRM تحت ویندوز و CRM کلاد، مدل استقرار آن است. اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی بود که استقرار CRM مبتنی بر وب روی کار آمد. در نرم افزار CRM مبتنی بر وب می توان از هر مرورگری به برنامه دسترسی پیدا کرد.

در چنین حالتی شرکت ها می توانند نرم افزاری را انتخاب کنند که به بهترین وجه برایشان کارایی داشته باشد، همچنین به تولیدکنندگان نرم افزار اجازه می دهد تا به راحتی و در کمترین زمان نسخه های جدید و سیستم های جدید را مستقر کنند.

یکپارچگی برنامه ها

یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب CRM برای کسب و کار خود باید در نظر بگیرید، یکپارچه سازی سیستم با برنامه های دیگر است. هدف شما از خرید CRM ساده سازی فعالیت ها می باشد به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که سیستم CRM می تواند با سایر برنامه ها ( برنامه های قبلی) ادغام شود.

نتیجه گیری:

در پایان مقاله لازم است این نکته را یادآوری کنیم که حتی اگر پیشرفته تری امکانات و بیشترین قابلیت ها را داشته باشد اما کارمندان ما بخوبی از عهده کار با آن برنیایند، کارایی لازم را برایمان نخواهد داشت.

همچنین برخی شرکت ها بعد از تغییرات دو یا چندباره برنامه سی آر ام، از مفید بود Crm ناامید شوند.